torsdag den 25. marts 2010

Sikke en gave!

Når jeg af og til sætter mig ved symaskinen, starter jeg med at læse mønstret igennem. Tænker en del over hvilket stof jeg skal bruge. Når jeg så har fundet det rigtige stof, begynder jeg at klippe mønstret ud. Når mønstret ligger på stoffet, så tjekker jeg, om det nu ser rigtigt ud og om det er tid til at klippe. Når jeg har klippet det hele ud, så går jeg syvejledningen igennem, punkt for punkt


Syvejledning
1.Overlock alle delene eller efterhånden som arbejdet skrider frem.

2. Sy skridtsøm ret mod ret oppefra og ned, pas til efter hak, pres.

3. Osv.

4.Osv:

Strygejernet står tæt på symaskinen og er klar til at presse stoffet, når det står i syvejledningen.
Altså jeg går slavisk efter mønstret – af og til gør jeg arbejdet mere omstændigt, end det egentligt er.

For et par dage siden, faldt jeg for et denne skønne buksedragt. Damen bag disken i butikken, kender jeg, og da hun er en meget kreativ pige, siger hun til mig: Mette, jeg laver lige et mønstre på buksedragten til dig. Hun hiver en pose lavet i groft karton frem, og tegner lyn hurtigt mønstret af på den… Jeg bliver helt stille, og tænker, kan det VIRKELIG være så nemt?
På min gåtur hjem fra Byen, går jeg med mønstret i barnevognen, og kan næsten ikke vente med at komme i gang med at sy buksedragten.
Mønstret ligger jeg ovenpå stoffet, som ligger dobbelt, og inden længe, har jeg lavet min første – hurtigt Lavet - buksedragt
Jeg forstår stadig ikke helt, hvordan det kan lade sige gøre, at lave et mønstre SÅ nemt, men sikke en gave hun har fået her i livet!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker en lille kommentar, så hold dig ikke tilbage;0)
Hav en god dag!
Knus Mette