onsdag den 3. november 2010

Nissen er flyttet ind

Den anden dag, var Astrid og farmanden i Føtex. Jeg gav Astrid den ”opgave” at købe hendes første (selvvalgte) nisse med hjem. Hun valgte gutten her, som ser lidt genert ud!:0)

Jeg synes det er vildt skønt, at hun er begyndt at have forståelsen for jul, nisser og julemanden. Da hun kom hjem med nissen, snakkede hun om risengrød og hun synes vi skulle lave en portion til ham. Men det er jo lidt tidligt at begynde på det med grød på loftet, så det må vente lidt endnu!

Nu hvor nissen er flyttet ind, får jeg lyst til at hente kasserne med julepynten ned fra loftet. Jeg kunne købe mig fattig i julepynt, og det er lige før jeg kan dufte julekagerne som Astrid og jeg skal bage sammen!

Jeg glæææder mig til jul – og gud hvor er det skønt, at jeg i år kan dele alle juletraditionerne sammen med Astrid.

5 kommentarer:

  1. Den er kær.. Man forstår da godt at hun valgte ham...

    hahaha

    Tjek lige min give away ud.. Måske det også var noget for Astrid..

    Lone

    SvarSlet
  2. Det lyder bare ALT for hyggeligt... ihhh hvor jeg dog kommer i julestemning. Kan virkelig godt forstå du er glad for at dele julen med hende, det kan da ikke blive bedre. Skal selv være hjemme med min sø hele dec i år, har stadig barsel. Men han er kun 1 år til den tid, så han forstår det jo ikke så godt. Men skal nu bage og hygge alligevel ;O)
    Julen er bare en skøn tid..
    Rigtig sød nisse hun har valgt ;)
    Kh. Susan

    SvarSlet
  3. Åhhh hvor er det dejligt med en lille Tøs'pige i huset der gider det der med jul og i det hele taget deler dine interesser, sådan har jeg det også med Clara :o)
    Jeg har desværre ingen tirsdagsprojekter at vise frem, den forgik under dynen :( men jeg har heeeeeele weekenden for mig SELV fra torsdag aften til søndag, så der skal der godt nok produceres, hygges, måske jeg skal dele lidt rødvin med mig selv :o) Der skal bare være afslapning for alle pengene... og mit nye hjørne skal indvies ;o)

    Rigtig god aften med nisser og masser af hygge :o)
    De kærligste hilsner
    Jill

    SvarSlet
  4. Lone - jeg har tilmeldt mig din give away, og håber vi bliver de heldige vindere af uglen! Jeg har lagt billede af uglen ind på min blog, og håber, at det sender en masse læsere over til dig:0)

    Susan- selvom din søn kun er omkring et år, så bliver julen noget helt specielt for jer! Jeg kan sagtens huske Astrids første jul, og selvom hun ikke forstod særlig meget af det hele, så var det fantastisk at have hende med. Men du har ret, at det bliver lidt sjovere når de begynder at snakke om nisser mm!
    Hvornår slutter din barsel? Jeg skal også nyde min december, starter på arbejde i starten af det nye år!

    Jill - Øv at du skulle bruge tirsdagen under dynen:0(! Håber du er frisk igen?
    Hvad skal du have lavet af kreative sager, nu hvor du har en del dage for dig selv??
    En gang i mellem kunne jeg godt drømme om et par dage uden børnene, men jeg er vist ikke helt klar til det endnu;0)
    Et glas rødvin eller to, det lyder hyggeligt!
    God kreahygge i dit nye hjørne!
    Kh. Mette

    SvarSlet
  5. Ja det bliver så hyggeligt... glæder mig såå meget.. han skal først i vuggestue til jan, og jeg starter også i jan på skole. Så vi skal råhygge hele december... :) Håber på sne ligesom sidste år ;)
    det er da skønt du kan gå hjemme i dec. gad jeg godt hvert år ;) hihi

    SvarSlet

Jeg elsker en lille kommentar, så hold dig ikke tilbage;0)
Hav en god dag!
Knus Mette