tirsdag den 11. oktober 2011

Momse ved symaskinen..

 Min mor købte hendes symaskine da hun fyldte 20 år (det er kun 40 år siden) Hun fik i starten brugt symaskinen til at sy tøj til hende selv, og også bukser til os børn. Symaskinen har i mange, mange år holdt pause, men nu skal den vist igang igen;0)
I dag inviterede jeg min mor hjem til sy-hygge. Hun havde ikke planlagt  hvad hun ville sy, men fandt inspiration i én af mine krea-bøger!
Som du kan se på billederne blev det til en klemmepose. Den er rigtig fin, synes jeg:)
Det var virkelig hyggeligt at være sammen på den måde - og måske dagen i dag, har givet min mor lysten til at finde symaskinen frem igen?


7 kommentarer:

  1. Den er rigtig sød. Det er en skøn måde at være sammen på :O)

    SvarSlet
  2. Ej hvor hyggeligt. Den er blevet rigtig fin. Din mor bør bestemt begynde at sy igen :o)

    SvarSlet
  3. Hvor blev den sød.
    Det er nemlig hyggeligt når man sidder sammen og syr og samtidig inspirere hinanden...
    Det er lidt kedeligt, der ikke er nogle af mine veninder der syr på maskine.
    Hvis de syr er det patchwork.
    Håber din mor har fået blod på tanden.

    Knus Susi

    SvarSlet
  4. hvor er den sød. sådan en kunne jeg godt tænke mig:) men har desværre ingen symaskine... men måske en gang:):) Anne Gine

    SvarSlet
  5. den er rigtig sød. Sikke dejligt med en mor-datter-krea-dag :D

    SvarSlet
  6. hvor er du altså en sød datter/mor - det er så dejligt med sådanne dage - dage man har for resten af livet, sådan tænker du nok ikke endnu, men lur mig om ikke tanken strejfer din mor.
    Kæmpe kram fra Jo

    SvarSlet
  7. Helle Jescika: Det er en rigtig god måde at være sammen på:)

    Pernille: Jeg håber også at min mor finder symaskinen frem igen, for hun kan godt finde ud af at sy!

    Susi: Jeg mødes af og til med to veninder, som også elsker at sy.(på maskine)
    Det er rigtig hyggeligt! Kan du ikke lokke dine veninder til at finde symaskinen frem?:)

    Anne Gine: Du må ønske din en symaskine:0). Det er så skønt at sy!:)

    Mette Kathrine: Måske vi snart skal holde en mor-datter kreadag ude på værkstedet:0)

    Jo: Jeg ved at dig og Jill, af og til mødes til krea-tirsdage... og jeg har tit tænk, at det måtte være fantastisk at være sammen på den måde. Det er nu ført ud i liver her også... og det bliver ikke sidste gang!:)
    Kram fra Mette

    SvarSlet

Jeg elsker en lille kommentar, så hold dig ikke tilbage;0)
Hav en god dag!
Knus Mette