onsdag den 24. april 2013

Marvært i orangeriet

 Nu hvor vi har fået drivhus / orangeri kan jeg slet ikke holde mig tilbage med at så en masse forskellige frø. Det er både blomster - og grøntsagsfrø.  
 På billedet kan i se små ærteplanter som jeg har vandet og passet siden jeg lagde frøet ned i jorden. De startede deres "liv" inde i vindueskarmen, men nu har jeg flyttet dem ud i en krukke ude i orangeriet. 
Jeg synes ærteplanten har en skøn duft, og er også imponeret over slyngetrådene som hurtigt får fat i den nærmeste pind eller stang.  Det er da fantastisk!
Jeg er spændt på at smage ærterne når de i løbet af juli eller august kommer frem.
De små potter med ærteplanter er nogle jeg sælger nede i butikken, jeg synes de står rigtig fint til en lerpotte.
Har i også ærterplanter hjemme hos jer?
Knus fra Mette

6 kommentarer:

  1. Vi skal faktisk plante i weekenden :-)
    De sidste 2 år har vi ikke set meget til ærteplanterne, men vi har fået fine røde cherrytomater på terrassen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. I må have en rigtig god "plante weekend" <3

      Slet
  2. Velkommen til en vidunderlig og forunderlig verden, søde Mette....
    Knus Svigermor.

    SvarSlet
  3. Det ser godt ud :)og det er så skønt, at se det man selv har sået vokse <3

    Ha' en fortsat god aften søde Mette.
    Stort knus
    Birgitte

    SvarSlet
  4. Mange Tak Birgitte<3
    Ha en rigtig god weekend.
    knus Mette

    SvarSlet

Jeg elsker en lille kommentar, så hold dig ikke tilbage;0)
Hav en god dag!
Knus Mette